Kitulgala - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu Kitulgala - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu

Kitulgala

Door: Eva Heetkamp

Blijf op de hoogte en volg

22 November 2015 | Sri Lanka, Kitulgala

Hoi hoi allemaal,
Hier ben ik weer met mijn wekelijkse reisverslagje! Ik vind het nog steeds erg leuk om te schrijven en om de positieve reacties van mensen te horen en te lezen.

Op stage heb ik nog steeds erg veel plezier met de jongens en de meiden. Zo zijn we nog volop bezig met onze groepslessen weerbaarheid en de groepsles PMT met de jongens. We willen met kickboksen nu wat meer PMT stukjes en zelfverdediging stukjes in de lessen verwerken. Helaas hebben we beide niet veel ervaring met zelfverdediging en kun je op internet lastig dingen vinden. Als jullie nog tips of ideeën weten, ik hoor het graag!

Met de meiden zijn we nu begonnen met het oefenen voor de dansvoorstelling. Afgelopen week hebben we het groepsnummer laten horen en ze waren gelijk enthousiast. English song, English song was het enige wat ze nog konden zeggen haha.
We laten eerst een groepsdans zien die Jeske en ik gaan verzinnen, onze danskunsten worden dus nog redelijk op de proef gesteld!
Ook hebben we twee aparte groepjes gevormd met meiden die zelf hun dans moeten gaan bedenken met een liedje naar keuze. We zijn wel een beetje benieuwd wat hier van terecht gaat komen, maar dit gaan we zien!
Het zwem uurtje met de meiden is nog steeds erg gezellig, het voelt echt als een groep waar je veel lol mee hebt. Ze smeken dan ook om langer te blijven als ze eruit moeten. Ze hangen dan aan je en schreeuwen keihard please in je oor, wat ook wel weer erg lachwekkend is.

Afgelopen vrijdag waren Jeske en ik uitgenodigd door een Duitse vrouw voor het 5 jarige jubileum van haar kindertehuis. Deze vrouw hadden we een aantal weken geleden ontmoet in haar man's guesthouse in Tangalle, het leek ons leuk om hier een kijkje te nemen. Er waren veel Duitse vrijwilligers, waarvan er 1 ons een rondleiding heeft gegeven. Er wonen hier in totaal 27 kinderen die hier een erg mooi plekje hebben. Het zag er allemaal goed verzorgd en modern uit, erg leuk om te zien! De voorstelling was zoals veel ceremonies best wel saai. Er werden veel speeches gehouden door hoge meneren die me iets te lang duurde. Gelukkig deden de kinderen tussendoor nog leuke dansjes, wat de sfeer een beetje opvrolijkte.

Na de ceremonie zijn we snel weggegaan, want er stond nog een zo'n 7 uur lang durende reis op ons te wachten naar Kitulgala, een plaatsje wat tussen Colombo en Nuwara Eliya ligt. We hadden afgesproken met Kim, Jessie en Rick die er al waren toen wij aankwamen. We verbleven op een unieke plek in een soort van boomhut met uitzicht op de ruige rivier. Deze boomhut was gedeeltelijk open, waaronder ook de badkamer. Terwijl je op de wc zat of aan het douchen was had je dus een super mooi uitzicht en hoefde je je niet te vervelen ;)

Zaterdag ochtend stond raften op de planning, Kitulgala is de enige plek in Sri Lanka waar je zulke watersporten kunt beoefenen. Na een uitgebreid en zeer lekker ontbijt gingen we met ons bootje en de peddels naar het startpunt. De tocht was zo'n 7 km door de rivier met een aantal afdalingen. Van tevoren hebben we instructies gekregen en bij de afdalingen moesten we met z'n allen in één keer in de boot zitten. We kregen dan allemaal water over ons heen en zwaaide alle kanten op, dit waren toch wel de leukste gedeeltes! Ook mochten we drijven door de rivier en van de boot afspringen in het water. De boot inkomen was iets moeilijker voor een aantal van ons. Ik ben niet meer zo lenig, waardoor mijn lachspieren weer goed zijn getraind. Soms leek ik wel een vis op het droge die de boot niet in kon komen. De anderen trokken me dan aan het zwemvest omhoog en haalden vervolgens grapjes met me uit door me weer los te laten als ik bijna in de boot was ;)

In de middag hebben we na de lunch canyoning gedaan en hebben we van rotsen afgesprongen in het water. Hierbij glij je van watervallen naar beneden, wat erg vet is. We moesten een steil pad omhoog lopen waar we uitkwamen bij deze watervallen en rotsen. Helaas gebeurde dit niet zonder vallen en stoten. De rotsen waren erg glibberig, waardoor ik uitgleed en volop met mijn gezicht tegen de rots aanknalde. Het bloedde hevig en het eerste wat ik dacht was dat mijn tanden eruit waren gevallen. Gelukkig valt de schade mee en heb ik alleen een dik gezicht en lijk ik op een alien, ook wel is leuk om mee te maken toch ;)
Voor de zekerheid laat ik papa en mama morgen de tandarts even bellen, aangezien ik voor mijn gevoel hier barstjes in heb zitten. Hopelijk nemen de zwellingen snel weer af en ben ik weer helemaal de oude!
Wel heb ik de toch nog af kunnen maken en was het erg vet om te doen! Ik was echter niet de enige brokkenpiloot van die dag. Jessie gleed met de camera in haar hand uit en viel keihard op haar stuitje en daarna in het water. ik ben benieuwd wat voor filmpje hier is uitgekomen haha

Die avond hebben we bij ons guesthouse weer lekker gegeten en hebben we spelletjes gedaan met een drankje. Het was een gezellige avond met z'n allen en we hebben veel lol gehad. Helaas moesten we de volgende ochtend alweer op tijd terug, want voor Jeske en ik stond er weer een lange reis te wachten.
Hopelijk kunnen we voor het vertrek van Rick, Ianthe en Maxine nog een keer met z'n allen afspreken, 2 van hen vertrekken namelijk al midden december.
Na een lange reis zijn we ' s avonds weer aangekomen op Hellabeem. Ik kijk weer terug naar een erg geslaagd en gezellig weekend. Wateractiviteiten is niet het eerste wat ik zou kiezen met mijn angst voor vissen, maar ik vond het echt super leuk om te doen!
Voor nu ga ik lekker slapen en hoop ik dat ik er morgen wat beter uitzie ;)

Ik wens jullie veel plezier met het lezen en kijk weer uit naar jullie reacties!

liefs Eva













  • 22 November 2015 - 19:28

    Ivonne Pot:

    hoi eva,, dat is weer mooi om te lezen,,, behalve van die tanden dan.
    je moeder schrikt zich het ongeluk.
    vanavond gaan wij haar sara brengen, vanmiddag gemaakt ... lap van een tekst natuurlijk hè , en alleen maar waarheden natuuuurlijk. haha....
    veel plezier komende week
    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kitulgala

Sri Lanka

-

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Time flies, het einde is in zicht

15 Januari 2016

Kerstmis en de roadtrip met de Srilankanen

20 December 2015

Afscheid stage en meer!

06 December 2015

Butkanda

29 November 2015

Mirissa

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 7055

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 21 Januari 2016

Sri Lanka

Landen bezocht: