Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu

Mirissa

Door: Eva Heetkamp

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2015 | Sri Lanka, Mirissa South

Hoi hoi allemaal,

Het is leuk en fijn om te weten dat er veel mensen mijn blog lezen, daar doe ik het tenslotte voor!
Afgelopen maandag was mama jarig, 50 jaar alweer! Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, de 4 geheime Sarah's in de woonkamer had ik ook wel willen ontmaskeren. Wel gaat de tijd nu echt heel erg snel, nog 4 weken stage en dan kan de vakantie beginnen waar ik heel erg naar uit kijk. Afgelopen week heb ik met Sameera besproken om 6 dagen een soort van roadtrip te gaan doen met een auto. Ik begin dan in Ella en reis dan door naar veel culturele plekjes en bezienswaardigheden. Omdat ik met een local reis zijn de prijzen stukken goedkoper wat weer wat centjes bespaart voor de rest van de vakantie. Na deze trip ben ik van plan om de kust weer op te gaan zoeken en nog lekker een weekje bij te bruinen en uit te rusten!

Deze week was het een erg drukke week op stage. Met de groepsles weerbaarheid zijn we verder gegaan met het gebruiken van je stem. Het is belangrijk dat de jongens hun stem durven te gebruiken in bepaalde situaties. Zo moesten ze als voorbeeld een bal keihard tegen de muur gooien en hierbij hun stem gebruiken. Omdat je al veel kracht in het bal gooien legt is het voor de meeste jongens makkelijker om hun stem te verheffen. Je ziet dat een aantal hier nog vrij verlegen in zijn en niet zo goed durven te "schreeuwen".

Dinsdag hebben Jeske en ik ons dansje in elkaar gezet voor de dansvoorstelling van de meiden. Waar we dachten dat we dit "wel even" zouden doen zijn we hier wel 2 uur mee bezig geweest. Donderdag hebben we ze de dans voor het grootste gedeelte geleerd. Het is voor de meeste meiden nog erg lastig om de danspasjes te onthouden en vooral het verschil tussen links en rechts is kennelijk nooit aangeleerd. Ze hebben nu een filmpje en een geluidsopname gemaakt van "grootse kwaliteit", dus het oefenen kan beginnen!

Ook is er deze week een nieuwe jongen bijgekomen op Hellabeem. Deze jongen leefde met zijn moeder op straat en heeft dus een heel verleden achter zich. Hellabeem is ook in eerste instantie opgezet voor jongens zoals hij. Hij had voor het eerst in zijn leven (33 jaar) gelopen, wat een erg bijzonder moment was! Hier doe je het eigenlijk voor, waar hij eerst nog heimwee had en terug wilde naar het straatleven besefte hij nu dat hij kan leren lopen. Hij kwam de volgende ochtend al gelijk oefenen en er zat geen rem op, zijn doorzettingsvermogen was zo ontzettend groot waar ik veel bewondering voor heb. Wel hebben we hem duidelijk gemaakt dat het beter is om elke dag een half uurtje te gaan oefenen in plaats van twee uur achter elkaar, lopen dat gaat in stapjes dat kun je niet in één keer leren!!

Woensdag hebben we met de groeps PMT voor de jongens zelfverdediging aangeboden. Het is erg belangrijk voor de jongens om technieken aan te leren om los te kunnen komen in dreigende situaties!
Hellabeem is voor iedereen een veilige omgeving, maar als ze straks de buitenwereld ingaan zal niet iedereen ze accepteren. Op een lichamelijke handicap rust nog wel is een taboe en veel mensen accepteren het in Sri Lanka niet. Zo was er ook een dokter die een jongen van Hellabeem heeft afgewezen om te behandelen omdat hij gehandicapt is. Het doet me pijn om zulke dingen te horen en het maakt me vooral ook heel boos. Het zijn ook gewoon mensen net zoals iedereen die in mijn ogen dezelfde kansen horen te krijgen!!
De jongens en de stagebegeleider waren erg enthousiast over deze les. Het is een thema waar we de komende weken mee door willen gaan en wat goed is om continu te herhalen. De jongens leren om zonder veel kracht uit een dreigende situatie te ontsnappen, waarbij iedereen op zijn eigen manier kan loskomen. Voor de jongens met krukken, kunnen deze als wapen gebruiken. De jongens in de rolstoel kunnen hun rolstoel gebruiken om over iemands tenen heen te rijden etc.
Wel is het belangrijk dat ze geen misbruik maken van de geleerde dingen, ze kunnen dit dus alleen gebruiken als ze echt in een dreigende situatie verkeren!

In het weekend zijn Jeske en ik weer naar Mirissa gegaan, wat toch een super leuk plekje is om te zijn en voor ons gelukkig ook erg dichtbij.
Vrijdag hebben we nog even de goede studentjes uitgehangen en zijn hierna vertrokken richting Mirissa waar we hadden afgesproken met Rick.
We zaten in een guesthouse met uitzicht op de mooie zee!Waar het de de eerste keer nog vrij rustig was in Mirissa, zijn er nu erg veel toeristen en vakantiegangers. 'savonds zijn er dan ook allemaal lichtjes, is er een leuke sfeer en heb je happy hour van een aantal uur, wat wij natuurlijk niet erg vinden ;)

Zo hebben we gezellig spelletjes gedaan en biertjes gedronken en zijn hierna naar een beachparty geweest bij de plek waar we de eerste keer in Mirissa verbleven. Hier waren heel veel buitenlanders, veel gezelligheid en leuke muziek. Na de beachparty zijn we nog wezen nacht zwemmen, de zee is nog heerlijk warm 'snachts en tijdens het zwemmen kun je de mooie sterrenhemel bewonderen. Helaas zijn de golven soms wel echt hoog en krachtig en wordt je meegesleurd als een bezetene door de zee. Ik wist niet dat ik zoveel koprollen achter elkaar kon maken haha.
Toen we weer aankwamen bij het guesthouse draaide je hoofd nog met de golven mee. Helaas ben ik wel 1 slipper verloren, die door vloed mooi met de zee is meegedreven. Een troost is dat ze toch al kapot waren en het avontuur in Sri Lanka toch niet helemaal zouden kunnen overleven.

De volgende ochtend waren we blij dat we niks hadden gepland, want het resultaat van de beachparty was toch wel een flinke kater. We hebben heerlijk een middagje op het strand doorgebracht, waar ik weer een mooie kreeft ben geworden. "Kleurt wel weer bij zeggen we dan maar".
Ook heb ik vanmiddag blitse nieuwe stappers gekocht, met mijn tere voetjes is het lopen zonder slippers ook niet zoveel waard!
Bij ons guesthouse hebben we lekker gegeten en spelletjes gedaan. We zaten op een chill plekje, toen er een hele groep toeristen vroegen of ze er bij mochten zitten. Zo hebben we met hun een hele gezellige avond gehad en het spel maffia gespeeld. Dit is een soort van weerwolven wat erg leuk is om te spelen. Het waren voornamelijk Engelsen en Australiërs die soms nogal luidruchtig zijn, dan vallen wij als Nederlanders nog wel mee.
We hebben ook nog een meidengroep ontmoet die maar al te graag wilden dat we meegingen naar het feestje. Gelukkig heb ik het afgeslagen, want anders zou ik nu liggen te slapen in plaats van dit verslag te schrijven ;)

Vandaag ging Rick weer terug naar Digana en zijn Jeske en ik nog de haven van Mirissa wezen bezoeken. Dit is een erg leuk gezicht met allemaal gekleurde vissersbootjes. Wel kun je hier niet heel lang verblijven aangezien de stank van de vis echt niet te genieten is. Boven hebben we bij een restaurant met een super mooi uitzicht lekker geluncht en hebben we nog op een soort van privé strandje gelegen. Dit zijn echt momenten waarop je heel erg geniet van het verblijf hier in het mooie Sri Lanka.

Het was weer een erg leuk weekend, nog maar 4 weekenden te gaan voor mijn vakantie dus het aftellen kan beginnen.

Veel leesplezier en reageren mag altijd!

Liefs Eva









  • 29 November 2015 - 15:42

    Vera:

    Leuke verhalen eef! Ik lees ze altijd met plezier. Ben benieuwd wat je allemaal in december gaat doen. Ik stuur je snel de hoogtepunten van Carlijn, die zei dat ze vandaag zou sturen.

    Liefs! XX

  • 29 November 2015 - 17:29

    Ivonne:

    hey eva, je hebt dus weer een mooi weekje gehad . ook aan onze kant, verjaardag van je moeder was erg gezellig , kan ze mooi op terugkijken. we kruipen hier voor de houtkachel , storm en veeeel water..... voor michelle komt er aankomende zondag een andere pony, we hebben een mooie voor haar gevonden ..spannend...
    veel plezier voor komende week en succes.
    groet van ons alle 4

  • 29 November 2015 - 23:44

    Jamie:

    Joehoeee, leuk verhaaltje weer! Spannend avontuurtje hoor, hoge golven in combinatie met alcohol!! Fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! Liefss en heel veel kusjes uit het koude Raalte

  • 30 November 2015 - 10:08

    Pa:

    Hoi eva,
    weer een mooi verslag meid. Zet m op voor de laatste weken. Dan is je verslag ook af ...;-)

    Groetn
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Mirissa South

Sri Lanka

-

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Time flies, het einde is in zicht

15 Januari 2016

Kerstmis en de roadtrip met de Srilankanen

20 December 2015

Afscheid stage en meer!

06 December 2015

Butkanda

29 November 2015

Mirissa

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 7104

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 21 Januari 2016

Sri Lanka

Landen bezocht: