Time flies, het einde is in zicht - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu Time flies, het einde is in zicht - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van evaheetkamp - WaarBenJij.nu

Time flies, het einde is in zicht

19 Januari 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hoi allemaal,
Daar ben ik dan met mijn laatste reisverslag. Bij het vorige verslag was ik gebleven bij het einde van de roadtrip. Hierna heb ik weer gemeet met Jeske om samen nieuw jaar te gaan vieren in Kandy. Hier was een feestje bij bamboo garden, een chinees restaurant wat gerund wordt door een Engelse man. Het was een erg leuke avond, omdat er wel rond de veertig Nederlanders waren had ik toch nog een beetje het gevoel van oud en nieuw. Helaas was er niet zoveel vuurwerk dan dat we gewend waren en waren er geen oliebollen, maar ik heb nog wel een sterretje vastgehouden:) Hopelijk liggen er nog wat oliebollen in de vriezer bewaard want deze heb ik wel echt gemist hint hint kuch kuch...

Na oud en nieuw zijn we nog 1 nacht in ons hotel in Kandy gebleven. Hier sliepen we in een backpackers kamer met 6 bedden. We waren de enige op dat moment dus hadden 3 stapelbedden voor ons alleen, een terras en een zwembad. Na harde bedden, koude douches en geen luxe tijdens de roadtrip was dit even een heerlijk geniet moment!

Die dag erna zijn we naar Bentota gegaan, een plaatsje aan de westkust. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier meer van had verwacht. Er waren overal grote hotels aan en de sfeer was anders dan dat we gewend waren op plekjes aan het strand. Wel hebben we hier een dagje binnen gesneaked bij een luxe hotel met een mooi zwembad. Die dag heb ik zeker genoten! De volgende ochtend hebben we hier nog een bootsafari gedaan en gejetskied. Tijdens de bootsafari heb ik nog een babykrokodil vastgehouden wat erg leuk was en toch wel een klein beetje eng. Een man die beschermt deze baby's en zet ze later weer uit, omdat anders de eieren worden opgegeten door mensen of andere dieren.

Na Bentota zijn we doorgereisd naar Hikkaduwa, een ander plaatsje aan de westkust waar we al eerder zijn geweest. Dit plekje is erg toeristisch en je kunt er leuk surfen. Ik had me dan ook maar aangemeld voor een surfles, als je in Sri Lanka bent dan moet je dit toch wel echt een keer hebben gedaan! Het ging boven verwachting aardig goed. Natuurlijk heb ik de bodem van de zee vaak genoeg bekeken, maar heb toch ook wel vaak op het bord gestaan. Het was erg leuk om te doen, maar wel erg vermoeiend! We hebben verder heerlijk genoten van het weer, de leuke winkeltjes en het lekkere eten hier.

Het weekend hebben we doorgebracht in ons favoriete plaatsje Mirissa. Hier hebben we er flink wat vanaf gefeest en veel leuke mensen ontmoet. De eerste avond waren dit twee Duitse backpackers Christiana en Werner waar we lekker mee hebben gegeten. Later kwamen hier nog twee ijslandse meiden bij die Christiana al kenden. Zo hebben we het weekend verder met hun doorgebracht. Veel gezelligheid en leuke feestjes! Zoals ik al eerder zei in mijn vorige verslag is het super leuk dat je zo snel contact maakt met mensen die aan het reizen zijn. Zo kom je veel verhalen te weten over hun ervaringen en wat natuurlijk mooie plekjes zijn om later nog naar toe te gaan:)

Die zondag zijn we in de avond weer terug gegaan naar Hellabeem waar we afgelopen week flink voor school bezig zijn geweest. Helaas hoort dat er ook bij, maar mijn stageverslag is nu af waar ik erg blij mee ben. We konden dit gelukkig nog wel combineren met twee daagjes strand waardoor je tussen je schoolopdrachten door nog heerlijk kunt genieten, want wat zijn die stranden toch mooi hier in Sri Lanka. Vandaag hebben Jeske en ik nog even ons overgebleven geld gespendeerd aan souvenirs en cadeaus en morgen gaan we nog één keer naar ons favoriete plekje om uiteten te gaan met Jan en Helène.

Woensdag is het tijd om afscheid te nemen van iedereen hier op Hellabeem. Wat een gek idee om straks weer in de vrieskou te zitten met een dikke trui aan voor de kachel. De temperatuur zal zo'n 25 graden verschillen van hier waar ik waarschijnlijk heel erg aan moet wennen. Ik weet zeker dat er genoeg tranen zullen vallen, maar ik ben ze zo ontzettend dankbaar voor deze ervaring. Ik had dit in geen goud willen missen. Wat was Sri Lanka een prachtig land en wat waren de jongens en de meiden op Hellabeem fijn om mee te werken. Stuk voor stuk doorzetters die ondanks hun beperkingen alles eruit halen. Ik heb in de afgelopen 4 maanden een hechte band met ze opgebouwd en ik ga ze allemaal erg missen. Woensdag avond om half tien Sri Lankaanse tijd vlieg ik weer terug naar Nederland waar ik donderdag ochtend om 11 uur Nederlandse tijd zal aankomen. Ik kijk ook heel erg uit om weer terug naar huis te gaan en iedereen weer te zien, want ook thuis mis ik nu toch wel!
Ergens weet ik al zeker dat ik hier nog wel een keer terug kom, dit prachtige land en deze lieve mensen kun je niet zomaar vergeten!

Tot snel allemaal
De laatste groetjes en kusjes uit Sri Lanka
Liefs Eva

• 19 Januari 2016 - 07:30

Marcel:

Ha Eva,
    een goede reis gewenst en bereid je maar voor op de kou hier. Ik ben net in de auto naar mn werk gereden en het is buiten nu -10 (min tien) graden Celcius!!! We nemen wel een dikke jas mee naar Schiphol....!

Groetn, Pa

• 19 Januari 2016 - 09:15

Vera:

Geniet van je laatste daagjes daar! Wij steunen je wel hier in Siberië

• 19 Januari 2016 - 12:13

Ivonne Pot:

hey Eva, net even de laatste verslagen gelezen.
    geniet nog even van de laatste dagen,,, en een hele goede reis terug, vooral ook een fijne thuiskomst.
    zien je daar wel weer. lieve groet van ons allen

• 23 Januari 2016 - 18:41

Nathalie:

Hi Eva!

Succes nog ff en geniet ervan, weer veel facebook vriendjes erbij lees ik!