Nog één nachtje slapen.. - Reisverslag uit Raalte, Nederland van evaheetkamp - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen.. - Reisverslag uit Raalte, Nederland van evaheetkamp - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen..

Door: Eva Heetkamp

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2015 | Nederland, Raalte

Nog precies één nachtje slapen in mijn eigen bedje en dan zit ik morgen in het vliegtuig naar Sri Lanka. Een hele gekke gedachte als je het mij vraagt. Ik besef nog niet helemaal dat ik straks 4,5 maand aan de andere kant van de wereld verblijf.

Morgen (14 september) vertrek ik om 18:10 vanuit Schiphol naar Istanbul waar ik om 22:45 aankom
Daar heb ik 2 uur overstap tijd om mijn koffer te halen, opnieuw in te checken en nog even de winkeltjes te bezoeken
Om 00:55 vlieg ik vanaf Istanbul naar Colombo, waar ik 14:00 lokale tijd aankom (10:30 NL tijd)
Het is daar dus 3,5 uur later dan in Nederland.
Tussendoor heb ik nog een technische stop bij de Malediven, helaas moeten we dan in het vliegtuig blijven zitten en zullen we hier niet veel van meekrijgen :(
Al met al doe ik er ongeveer 16 uur over om in Sri Lanka te komen!

De eerste 2 dagen zullen Jeske en ik verblijven in het plaatsje Negombo. Dit is ongeveer een half uur van het vliegveld vandaan. Hier gaan wij even rustig acclimatiseren en bijkomen van de vlucht. Ook zullen wij in deze dagen alvast een beetje de cultuur leren kennen, welke veel verschilt van Nederland.

Zo hebben wij bijvoorbeeld al geleerd dat het niet netjes is als je iemand in de ogen aankijkt terwijl je praat, als je nee schudt het ja betekent en dat ze daar eten met de handen. Kortom al vele verschillen met Nederland.

Als we zijn bijgekomen, reizen we verder naar ons stage adres Hellabeem, gelegen in het plaatsje Weligama aan de kust. Hier gaan wij de komende 4,5 maand stage lopen. Wij wonen hier intern in een bungalow/huisje en krijgen onze eigen kamer daar. Hellabeem is een revalidatie en arbeidsontwikkeling campus voor gehandicapte jongeren (vooral jongens) in Sri Lanka. Wij geven hier therapie (PMT) aan fysiek gehandicapte, arme, zeer kansarme jongeren met mobiliteits problemen in de leeftijd van 14 tot en met 30 jaar. Ook zullen wij extern gehandicapte kinderen en jongeren (vooral meisjes uit de buurt) therapie geven.

Ik ben erg benieuwd wat we inhoudelijk allemaal gaan doen, maar dit zal ik snel te horen krijgen!:)

Het is super spannend om zolang van huis weg te gaan, maar ik heb er aan de andere kant ook heel veel zin in! Ik zie het als een grote uitdaging en ervaring die je niet snel zult vergeten.

Ik zal proberen om jullie via deze weg zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Mijn volgende blog zullen jullie lezen vanuit het zonnige, maar soms ook regenachtige Sri Lanka


Heel veel liefs,
Eva









  • 13 September 2015 - 23:22

    Merel:

    Heeeeeeeeeel veel plezier gewenst Eva! Geniet er van en maak er een leuke leerzame reis van! Liefssss merel

  • 14 September 2015 - 20:04

    Jamie:

    Leuk dat je een blog bij houdt!!!! Een hele goede reis! En heel veel plezier! GENIET ERVAN!! kusjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Sri Lanka

-

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Time flies, het einde is in zicht

15 Januari 2016

Kerstmis en de roadtrip met de Srilankanen

20 December 2015

Afscheid stage en meer!

06 December 2015

Butkanda

29 November 2015

Mirissa

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7113

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 21 Januari 2016

Sri Lanka

Landen bezocht: